Siemens HB84K550N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens HB84K550N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

JoFr 23-06-2013
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Slecht product en nog slechtere service van Siemens. Magnetron functie kapot, net na de garantie, en Siemens rekent gelijk hoge kosten om er zelfs maar naar te kijken. Duurzaamheid scoort dus heel laag; van zo'n duur product mag je verwachten dat het langer mee gaat. Omdat de magnetron functie het niet meer doet zijn gelijk de mogelijkheden en gebruiksgemak ver onder de maat.

HaMul 18-02-2014

@JoFr: Ook bij mij is de magnetronfunctie defect. Hoeveel rekende men jou voor reparatie.?

Martnb 24-04-2013
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Niet veel ervaring met ovens. Maar deze is makkelijk te bedienen. Rechts achterin is de oven wel een stuk warmer en dat merk je duidelijk met pizza's. Het binnenruitje moest na een jaar vervangen worden doordat er een barst in kwam tijdens gebruik van magnetron. Waarschijnlijk door vuil dat binnen drong aan het randje van het binnenruitje. Nu probeer ik dat schoon te houden maar is lastig bij te komen. Nu na vier jaar en een grote schoonmaak waarbij ik het raampje eruit haalde werkt de magnetron functie niet meer... Schijnen meer mensen las van te hebben na het vervangen van een ruitje.

Stan m 23-09-2010
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Ook wij waren best tevreden over deze oven. Dat is echter nu totaal verdwenen omdat voor de tweede keer in 3 maanden de ruit gebarsten is. Reparatie kost 300 euro. Ook is het inderdaad zo dat de oven niet egaal verwarmd, waardoor een schotel soms gedeeltelijk verbrand.

Olga.p 12-02-2010
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Tja, ik was op zich best tevreden met deze oven. Totdat mijn glasplaat tijdens opwarmen van het eten sprong. Rekening: ruim € 250,-!
Monteur was best aardig, deed eerst prijsopgave, werkte snel.

Ik zou oven onvoldoende schoonmaken. Alsof ik het niet doe! En wat is dat nou een ellendige klus! Ik schrap zelfs met een mes etenresten van de bodem, want er geen reiniger dat aankan!

Ik heb voor deze over iets van € 750,- betaald. Mijn conclusie: nog € 300,- bijsparen en eentje met zelfreinigingssysteem kopen.

WD001 22-10-2009
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Het is een zeer matig product. De oven verwarmd ongelijk, rechts achter verbrandt. De bediening is onhandig, instellen van tijden duurt lang. Het ergste is een ontwerpfout waardoor kleine kruimels tussen de glasplaat en de binnenring de glasplaat laat spatten. Niet alleen tijdens verwarmen ook bij een open deur: Pang, rondvliegend glas, en een rekening van € 140,-. Terwijl de glasplaat zelf maar € 18,- kost. Het is al een aantal malen gebeurd ondanks rigoureus schoonmaken. Siemens houdt vol dat dit een gebruikersfout is. Zowel de oven als de service van Siemens zijn absoluut geen aanrader.

floralie 01-10-2009
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

ik heb deze oven nu ruim een half jaar en ben er niet zo tevreden over. Het ergste vind ik dat rechts achterin de oven blijkbaar veel warmer wordt en je broodje/pizza aanbrandt. Het afkoelen van de oven maakt veel lawaai en duurt m.i. erg lang. Voorverwarmen vind ik ook erg lang duren (klein half uur).
Ook vind ik de bediening omslachtig. De oven moet volledig uitgeschakeld en opnieuw aangezet worden als je tussentijds op de stopknop gedrukt hebt en het verwarmen wilt hervatten.
De draaiknoppen vind ik achteraf onhandig, volgende keer maar digitaal instelbare functies.

harryvandooren 15-06-2009
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Eerste indruk van deze oven is goed. Vergeleken bij zijn voorganger, een Sharp R963 combi, een hele verbetering: veel nauwkeuriger en stiller (ook bij het koelen). Bediening is kinderlijk eenvoudig. Design ok. Wel een paar kleine aanmerkingen: jammer dat het bereiken van de ingestelde temperatuur niet met een piepje gepaard gaat. Nog beter: een display dat de exacte temperatuur aangeeft.
Als je een oveninstelling wil corrigeren is 'stop' indrukken niet genoeg, maar moet je even schakelen met de functieknop voor je weer opnieuw kan instellen. Tijdistellingen van oven en magnetron zijn nogal grof, in dat opzicht was de Sharp een stuk handiger.

marcelb 16-03-2009
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Groot nadeel van deze combi oven vind ik het afkoelen. Na gebruik van de oven en magnetronfunctie blijft de oven erg lang koelen. Dat maakt vind ik aardig wat geluid, zeker met een open keuken. Bij het opwarmen van een diepvriespizza op 200 graden koelt de oven nog 20 minuten af!

De pizza is dan allang opgegeten.

bianca77 03-02-2009
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Wij hebben deze oven nu een kleine week en hij is al vaak gebruikt; cake, pizza, ovenschotels, croissants afbakken, allemaal fantastisch! Wat een genot om zo'n apparaat te hebben en deze oven met magnetronfunctie is in zijn soort zeer goed voor een goede prijs, zie prijzen op deze site.
Inhoud van 42 liter, oven (hetelucht of boven/onderwarmte), magnetron en de combifunctie hetelucht/grill werken super.
Alleen de grill functie moeten wij nog uitproberen.
Bij de oven zit een bakplaat, rooster en kookboek. Na gebruik koelt de oven zichzelf af maar met weinig geluid.

savej00 09-03-2007
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Ik heb deze combi nu ruim een maand en heb hem behoorlijk uitgeprobeerd. Ik ben zeer tereden over de resultaten deze degelijke (42 liter!) combi.
Oven, grill en magenetron werken perfect. Prachtige oven- grillgerechten! De bediening is simpel en gelukkig geen vervelend draaiplateau. Kortom, Siemens biedt waar voor z'n geld!

foppe 02-07-2006
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

Voorheen had ik een Siltal combi magnetron, die is veel kleiner en was geen
echte oven. Dus altijd temperatuur en of tijd aanpassen, en dan nog is het
resultaat meestal een slappe hap. Ik miste dus een echte oven en na zoeken
hier, kwam ik deze tegen. Na effe gekeken te hebben, bij een winkel, wist ik
meteen dit is mijn apparaat. Qua prijs kan hij ook concureren en je hebt meteen
het apparaat ter beschikking. Inbouwen was een flinke klus, ik had nl.
opbouwwantcontactdozen, die verplaatst moesten worden, en de gaskraan ook. Dat
werd een zondagje klussen.

Toen ik eenmaal het apparaat ging gebruiken, was ik dik tevreden. de oven is
een echte oven met onder en boven verwarming. We kunnen nu eindelijk weer de
oude ovenschaal gebruiken.
De bediening is lekker simpel, zonder geavanceerde kookprogramma's die je toch
niet gebruikt. Ik herhaal vorige uitspraken: Het ding doet gewoon wat ie moet
doen en je kunt eindelijk de gewenste temperatuur instellen. Iets warmer in de
hoeken heb ik nog niet getest, dus daar kan ik niets over zeggen.

Een minpunt, er is geen snelknop voor de magnetron.
OP de siltal heb ik een snelknop die meteen 30 sec. op 900W gaat. Deze gebruik
ik dagelijks voor mijn kinderen om een beetje melk op te warmen.

Bij mijn nieuwe combi gaat dit als volgt:
- de knop 900W indrukken
- de min-knop indrukken (telt van 60 tot 30 in stappen van 1 sec).
- de start indrukken

Vooral het tellen is vervelend ook omdat dit in stappen van seconden zijn.

Dit heb ik opgelost, door niet 900W, maar 600W te kiezen:
- knop 600W (of 360W)
- start (gaat automatisch op 1 minuut).

Voor de rest, is de bediening super, niets op aan te merken, piepje is precies
goed, en waarschuwt, bijvoorbeeld ook als je vergeet weer aan te zetten bij
tussentijds openen.

geen draaiplateau, er zit een antenne bovenin, waardoor draaien niet nodig is.

Hij is heerlijk stil, en qua verwachting moet de levensduur makkelijk 10-14
jaar zijn.

Ik had net zo goed 10-en kunnen geven, maar dat doe ik nooit, het kan altijd
beter. Maar dat ik dik tevreden ben, dat mag duidelijk zijn...

iomhar1 31-01-2006
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

schitterend apparaat, tot op heden doet ie het vele malen beter dan onze vorige
combi (atag met draaiplateau), je kunt nu gewoon de baktijden aanhouden die op
de verpakking is aangegeven.
erg goed, ziet er degelijk uit, voelt degelijk aan

simms diesel 23-11-2005
Geschreven voor: Siemens HB84K550N

o ja, hij heeft ook niet zo'n onhandig draaiplateau waardoor er geen grote
schalen in passen, maar inplaats daarvan draaien de magnetronstralen
(draaiantenne ofzo).